Jednym ze sposobów rozpoznania spamu jest info o mailu zwrotnych. To bardzo charakterystyczne i właściwie tylko spamerzy tego uzywają. Kiedyś pisałem o o zwrotnym mailu. Dzis prosta reguła lecz jakże skuteczna o odmowie. Przydatne i ładnie ubija spam
body ZABOJCASPAMU_MAIL_ODMOWA /(?:z \"ODMOWA\" w|o temacie \"Rezygnacja\"|z tematem \" Rezygnacja \|odpisa.{1,8} USU.{1,8}\")/ describe ZABOJCASPAMU_MAIL_ODMOWA Zawiera fraze 'ODMOWA/rezygnacja/Nie w kontekscie maila' score ZABOJCASPAMU_MAIL_ODMOWA 3
Coś ten regex się rozjechał chyba 😉
Powinno być:
body ZABOJCASPAMU_MAIL_ODMOWA /(?:z \”ODMOWA\” w|o temacie \”Rezygnacja\”|z tematem \”Rezygnacja\”|odpisa.{1,8} \”USU.{1,8}\”)/
Poza tym … dałbym bez rozróżniania wielkości liter, bo ktoś napisze „ODMOWA”, inny „Odmowa”, a jeszcze inny „odmowa”. Tak więc reasumując … regułka chyba powinna wyglądać tak:
body ZABOJCASPAMU_MAIL_ODMOWA /(?:(?i)z \”ODMOWA\” w|(?i)o temacie \”Rezygnacja\”|(?i)z tematem \”Rezygnacja\”|(?i)odpisa.{1,8} \”USU.{1,8}\”)/
No i nie tylko spamerzy tego używają niestety. Jednym z elementów marketingu internetowego jest mailing do klientów (hurtowych i detalicznych) którzy wyrazili na to zgodę (Z informacjami o nowościach, promocjach, zmianach współpracy itp.). Ktoś kto szanuje swoich klientów zamiesza na dole regułkę z możliwością wypisania się z tego biuletynu (mailingu). Znając życie, to ta reguła bardziej wykosi uczciwych sprzedawców, bo spamerzy szybko znajdą obejście 🙂
Pomiędzy spamem, a inną masową korespondencją, jest dość cienka linia niestety.
Z mojego doświadczenia wynika, że nawet tego „chcianego” i „wyrażonego zgodę” SPAM-u nikt nie czytuje i (zazwyczaj) nie chce. Później jest płacz, że 1 na 10 maili jest przydatny, a reszta to oferty sklepów, gruponów itd.
Z mojego wręcz przeciwnie. Widać masz marne pojęcie o marketingu internetowym i pracy z klientami hurtowymi bądź dystrybutorami. Zresztą samo naginanie wiadomości informacyjnych prze ciebie do rangi spamu świadczy, że nie masz o tym zielonego pojęcia najzwyczajniej. Potem tacy jak ty, wydzwaniają z pretensjami dlaczego maile nie dochodzą 🙂
Jasne.. teraz wszyscy hipsterzy maja firmy „marketingu” ktore polegaja na zalewaniu spamem i dzwonieniem bez przerwy z ofertami.
Marketing internetowy polega na tym, ze te swietne firmy wykupuja cale klasy adresow iP, zeby z nich spamowac. Ja je od razu do blacklisty wrzucam.
Nie widzialem jeszcze, zeby ktokolwiek narzekal, ze takie maile nie dochodza – wrecz odrwotnie.